söndag 29 mars 2009

Helgen är över igen

Ja då har åter en helg passerat, denna kanske mer händelserik än många andra, på flera sätt. Började fredagen hos min arbetskamrat som fyllde år. Mycket trevligt.
Tyvärr blev det hemgång tidigt för min del då nåt pucko tyckte att det skulle vara spännande att se vad som händer om man fäller nån. Detta testade han på mig, vilket resulterade i ett stort jack i hakan med sprutande blod och en taxiresa hem. Vill inte ens skriva mer om det för det var så dumt!

Lördagen blev mycket bättre. Efter ett bra telefonsamtal som resulterade i ett mycket bra beslut, vilket jag kommer skriva om vid ett senare tillfälle=) Så åkte jag till stallet. Fick ett par härliga soltimmar och en rätt behaglig ridtur, trots att hjälmen gjorde ont att knäppa under hakan =)
När jag kom hem framåt kvällskvisten så bestämde jag och Peter oss för att spontant åka till Orust. Käkade middag med svärföräldrarna och kikade lite på Robinson.
Sen drog vi oss tillbaka till "vårt" hus och kollade på Rallybrudar, rätt skojfrisk film faktiskt, sådär lagom.
Vaknade idag tidigt och till ljudet av nån sorts fågel i vattnet som gjorde parningsläten och flaxade som en annan tok.
Käkade frukost i lugn och ro sen drog vi oss så sakta hemåt mot staden igen.
Fick även idag en underbar ridtur..ganska behaglig värme och Nino va helt suverän. Lugn och fin galopp i Delsjöns skogar...det är ovanligt när det gäller Nino, han har för det mesta bara en växel och det är turbo..men idag..åh va han va go.
Avslutar denna helg på jobbet, tagit ett extra pass idag. Och jag ångrar mig varenda gång jag gör det, men lite extra pengar i kuvertet är ju aldrig fel..

Sov Gott

1 kommentar:

Thomas sa...

wow !! så fin han är El Nino, jag surfade runt och letade om det fanns något om honom på nätet. Bland alla andra träffar på "nino" hittade jag massor som inte var originalet Nino - men så fann jag honom hos dig - mycket glädjande att se honom må så bra( tyvärr har Carros adress o tf nr försvunnit därför har jag inte kunnat veta vad som hänt) Tänker ofta på mr Cool som då o då exploderde som dymamit, hoppas ni alla är nöjda med honom.
Hälsningar från hans gamle uppfödare o husse, Thomas