torsdag 29 januari 2009

Äntligen, sitta ner i 5 minuter..

Vilken dag det har vart, full rulle idag med.
Gick upp alldeles för sent, fick kasta på mig kläderna och traska bort till jobbet för att hämta bilen. Gasen i botten, så mötte jag upp Virran vid Frölunda torg, en kvart försenad, sorry.
Sen gick vi och storhandlade på apoteket, allt man kan tänkas behöva inför resan + lite till.
Så nu ska vi varken skita ner oss, bli sjösjuka eller dö av mygg gift.
Det var jäkligt najs att gå i affärerna idag, det var halva reapsriset i de flesta butikerna.
Men FAN va snål man blir, man tänker 40 spänn för ett linne, rena rånet, hallå eller?
Men det blev i alla fall inköpt lite underkläder, kjolar och lite grejs.
Virran hittade med lite stuff man kan behöva ha.
Vi tog en lite tripp ut till 421 med..Sökte med ljus och lykta efter ett par linnebyxor till Peter. Hmm det är tydligen inte säsong för det nu?.. Tänkte öppna en egen butik som ska heta, För er som har semester även vintertid, bra va..
Sen var det dax för mig att ta vaccinationsspruta number2..faaan vad hon stack mig galet..gjorde skitont..men men sånt man får ta för att inte ligga döende i Thailand.

Efter denna incident tyckte jag att jag ville åka till stallet.
Hjälpte syrran med mockning och matpåfyllning så hon i stället kunde rida ut på en liten tur.
Himla mysigt att vara i stallet, skulle kunna bo där nästan.

Nu är jag i alla fall äntligen hemma, har käkat lite middag så ikväll blir det nog att softa framför tv´n.
Åh, förresten, jag är 100 g från att ha gå ner 9 kilo...duktiga jag =)
Borde kunna sova bort 100 gram tycker jag, käkade soppa till middag så inget skulle kunna fastna på vägen =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan svejsan!
Tänkte bara berätta..det där med att skita ner sig.
Mina föräldrar kom hem för 1½ vecka sen från Thailand. Mamma käkade fruktfat nere vid stranden och blev matförgiftad. Satt på muggen med papperskorgen i knät å vrålade i över 1 dygn!!! *najs
Så det är kanske att rekomendera att ta med extra vattenflaska att skölja frukten med! Käkade själv mycket av deras olika fruktfat och klarade mig - men tydligen kan man råka illa ut.
Ha en alldeles UNDERBAR resa!!!

Linda! sa...

Jo jag läste det någon stans att det tydligen "går" nån skit där nu. Kommer nog ha både vatten och alkogel på innan jag äter nåt =)
Men tack för tipset, alla tips är välkomna=)