fredag 9 januari 2009

Dag 8 Naturdiet

Vart en bra dag idag!
Gick upp relativt tidigt, hade ställt klockan på 8 men gick upp 9=) Råkade snooza lite länge. Å andra sidan så vaknade jag kl ett inatt och kunde inte somna om, så jag somnade väl vid fem tiden. Får sova imorgon bitti efter jobbet, ska bli gott.

Drack min frukost i lugn och ro, sen traskade jag och Lexa upp till stallet.
Fixade och trixade där, gjorde iordning Nino och styrde kursen mot manegen. Men valde väääldigt fel väg. Eller ja, det fanns nog ingen rätt väg dit för det var total isgata överallt.
Jäkligt läskigt. Nino har visserligen broddar men sjunker inte dom ner ordentligt så halkar han ändå, och isen är så packad så det är svårt för broddarna att borra ner sig ordentligt.
Men vi klarade det..tack o lov!
Väl inne i manegen så insåg jag att shit vad längesedan det var jag red "ordentligt". Vi är ju mest ute och flänger i skogen så det var lite stelt och konditionen för min del var väl sisådär.
Men det gick okej, i 45 minuter orkade vi sen gick vi hemåt och tog trottoaren, för där var det sandat. Fixade och trixade lite till i stallet, mockade hagen, smörjde träns mm. sen fick det vara nog.
Jag och Lexa tog bilen och styde kosan mot Kållered där vi handlade mat till Lexa, sen åkte vi hem. Slöade en stund sen fick jag städryck i vanlig ordning=)
Bytte gardiner och diskade och härjade, gjorde middag till Peter och var klar lagom till Let´s dance. Såg början på programmet sen åkte jag och Lexa till jobbet, och nu sitter vi här!
Jag är HUNGRIG som bara den....
Men nu är det "bara" 7 dagar kvar tills jag kan börja äta litegrann, ska bli så otroligt gott.
Blir tacobuffe på min födelsedag =) För det är jag värd..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan va gott de lät med buffe =) JA de e du verkligen värd!!

Jeanette W sa...

Du e hu GRYMT duktig Linda...!!!

Linda! sa...

Tack!!! Jag kämpar på så gott det går!!!