onsdag 7 januari 2009

Dag 6 Naturdiet

Konstigt nog den lättaste dagen av alla, men å andra sidan så har det varit full rulle sedan jag vaknade. Vi åkte direkt när jag klivit upp till Mölndal för att jag skulle få min spruta, inte skönt! Men nu är det gjort så blir det en till om tre veckor, sen slipper jag förhoppninsgvis bli sjuk när vi är i Thailand. Sen var vi iväg och härjade på elgiganten, media markt och siba en sväng för att hitta guitar hero med dubbla gitarrer, men det var slut överallt så vi får beställa via nätet istället. Sen åkte vi ut till ringön och hämtade mig bil, åh va gött att den är fixad nu!!
Så Virran, nu kanske jag kan vara med på nån hunddag=)

Nu har vi precis landat hemma, Peter har ätit middag, jag har tittat på och drömt mig bort till de goda middagarna vi kommer att ha i Thailand, det är ju trots allt resan som får mig att orka med pulverskiten! För hälsosamt, det kan det omöjligt vara!! Har aldrig vart så trött och orkeslös, och givetvis HUNGRIG som en björn. Men skam den som ger sig! Det jobbiga är nog faktiskt att börja äta sen, för nu har man ju gått ner i vikt så otroligt fort. 3,2kg på 5 dagar så jag blir sådär störd och kommer knappt våga äta för jag vill inte gå upp i vikt igen när jag är klar med detta.
Jag har full förståelse för hur sådana här extrema dieter kan leda till anorexia, för det är ju såhär det börjar. Med att sluta äta, man går ner i vikt fort som bara den och sen vill man inte öka i vikt igen. Men men, jag har väl någonstans insett att jag MÅSTE LÄRA mig att äta. Även om jag är överviktig så har det inte med att göra att jag äter för mycket, jag äter alldeles för sällan och har ungerfär lika med NOLL i förbränning. Sen äter jag ju inte alltid bra mat men det blir det ändring på nu. Kommer bli hälsosam mat, och jag ska äta ofta men mindre så att säga. För i mitt fall är det inga problem egentligen att sluta äta, men så ska man ju inte ha det.
Jag strävar efter en hälsosam kropp, som är pigg och fräsch, sen spelar vågen i slutändan inte så stor roll även om jag är helt beroende av siffrorna just nu. Det ska åxå tränas bort!

Jösses vilket långt inlägg, behövde nog skriva av mig lite.. hehe

7 kommentarer:

sun moon and stars sa...

JAG HEJAR PÅ DIG...men avråder dig...men själklart förstår jag dig.........så kör på.......ät dock inte pizza det första du gör blink....skämt o sido.........guitar hero...testa just det idag för första gången rätt sköj...danne o daniel gör det som bäst nu o vi har en guitar o en trumma...trumman är skisvår......men det blir nog en del såna kväller med lite birra o guitar hero.........thailand låter härligt...där har dom hälsosam mat...sett någon fet thailändare...men dom har allt annat oxå....ha det bäst sissi

Anonym sa...

fan va grym du är.. nu är det inte långt kvar till mål.. 3,5 kg det är ju skit bra *avis* ;)

Linda! sa...

Tack för era uppmuntrande kommentarer!! Hehe

Anonym sa...

Ja fan va vi e bra, men fan va de suger!!! Längtar till Thailand!!!

Linda! sa...

Snart är vi där Virran!!!
Det är bara att hålla ut ett litet tag till! Vi kommer ta igen detta sen, fasst med nyttig mat i Thailand, riktigt längtar efter middagarna på kvällarna där!

Anonym sa...

Försök att äta av den riktiga thaimaten när ni kommer dit - stark och god och betydligt fettsnålare än det dom annars serverar överallt = pizza, burgare, stekar med massor av sås osv osv.
Sen all frukt!!!
Jisses, jag som ingenting tål - jag höll på att äta ihjäl mig av all papaya, meloner och ananas.
Lycka till!

Linda! sa...

Blir inga burgare och pizza där inte, det kan man ju äta hemma =)