tisdag 27 januari 2009

Häst tandläkare

Har idag vart i stallet från kl 10 till kl 15,30 nästan.
Nino skulle träffa tandläkaren idag + 4 andra hästar.
Nino skulle vara sist men jag hade glömt vilken tid det var så jag tänkte att det är bäst att vara ute i god tid =)
De andra sa att jag kunde greja med mitt i godan ro eftersom det skulle ta lång tid innan det var Ninos tur. Vet inte vad som hände men jag grejade med mitt samt kollade lite hur de andra hästarna var hos tandläkaren plötsligt var det bara en häst före Nino.
Så jag "hann" inte rida idag. Helt å hållet mitt fel men men.


Stackars stackars Nino fick i varje fall lugnande innan tandläkaren bände upp käften på honom i en stor stålställning. Tyvärr hann jag inte fota just Nino men såhär ser det ut.
Mysigt va?

Hur som helst, när han fick lugnande så fick han en sån riktig raketfylla, så han bara gick rakt fram rakt in med huvudet mot en vägg och där stod han. ORUBBLÌG!!! Typ som om han vore sketfull och inte fattade ett smack.

Men efter en stund blev det något bättre så vi kunde med vingliga ben ställa honom ordentligt. Jag fick hålla fast hans tunga och han blängde gött surt på mig emellanåt, stackaren!

Men sen gick det bra, förutom att han inte riktigt ville att tandläkaren skulle dona i käften på honom så såg det bra ut i alla fall. Duktig Nino. Men tjena va dyrt. 1750 kr för ca 20 minuters jobb. Man kanske skulle bli hästtandläkare?

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

jag har alltid undrat...vad fan är det som får folk o bli tandläkare..så mkt utbildnig o sen in i munnar o röra om...blä....men häst tandläkare är nog ngt roligare..särskilt om man gillar hästar o man får åka runt.....varierande liksom....det kan jag bättre förstå med den timmpengen.......