onsdag 28 januari 2009

Full rulle..

Fy va segt det är att gå upp strax innan kl 8 bara för att tvätta, uh. Hade det varit för att gå ut med fisen så stör det mig inte ett dugg. Det är mest bara trevligt. Och man har sällskap.
Har inte vart utanför dörra på hela dagen, har fortfarande pyjamasbyxorna på mig =)
Jo va ner till Ican och köpte cigg vid halv nio men sen har jag vart inne.
Tvättat ca 250 maskiner, bytt gardiner, dammsaugit, diskat och allmänt fejat och donat.
Passar på nu innan Lexafisen kommer hem, för det är inte dåligt var dammigt det blir av att ha hund. Hon har ju vart borta i en vecka nu och det är såååån skillnad. Inte för att det gör mig nåt att behöva plocka fram dammsugaren, men skillnaden är väldans tydlig.
Men jag saknar henne som bara den.¨Jag blir ju helt lam av att inte ha henne hemma, när jag dessutom är ledig, nä får roa mig med städning.

Såg just programmet Unga Mödrar.
Shit pommes frites, en tjej som är yngre än mig och 3 barns morsa. Oj Oj.
Nä jag beundrar verkligen föräldrar i största allmänhet.
Hur kan man ens orka göra något annat än att ta hand om barnen?
Det måste ju vara ett heltidsjobb bara det?
Ibland är det inte ett dugg svårt att välja en hundvalp framför att skaffa barn =) Eller kanske en häst till?? Nää för dyrt, men hundvalp..mmm ja varför inte=)
Min mamma hade blivit vansinnig om hon läste detta =)
Fattar inte varför hon så gärna vill bli mormor..jisses..Den dagen kommer säkert den med mamma lilla..men varför så bråttom? Det händer när det händer...
Det hade visserligen vart coolt att gå med barnvagn och 2 scäferhundar, en på var sida. Lexafisen och en stor långhårig hane=) Det...det e grejer det..Fy satan vad jag svamlar, bäst jag slutar.. hej hopp

Inga kommentarer: