tisdag 18 januari 2011

Barndomsminnen

Jag har många väldigt roliga minnen och en del tråkiga, men eftersom det är en bra dag idag så tar vi lite av dom bra minnena. Eller dom roliga får man kanske säga.

Jag har små små minnen ifrån min allra första jul, då var jag nästan ett år gammal. Men det är bara frekvenser. Jag minns en dockvagn i julklapp. Men inte så mycket mer.

Vi spenderade några somrar i Esilstuna på julittas stugby, mormor och Lasse var alltid med. Så hade dom lite grillkväll och min kära far hade tagit en och annan snaps för mycket. Och vi sov i några slags våningssängar, så pappa och jag låg på ovansidan, fast i varsin säng, lixom med fötterna mot varandra. Och han blev så fyllesjuk så han satt vid mina fötter och spydde i en hink hela natten. Bra där pappa :)

Jag minns hur vi alla kusiner och kusinbarn bråkade en midsommar om vem som skulle få sitta bredvid Tommy (snyggkusinen) så blev det till sist jag som fick sitta bredvid honom. Gissa om jag fick onda ögat av Virran, Titti och Anna-Stina. Sen ville inte dom leka mer med mig. Tack för den :)

Pappa skulle bestämt ha båt, så han hade köpt en liten räserbåt och jag, pappa och brorsan skulle åka över med den till Öckerö. Det blåste som bara fan och det var så mycket vågor. Till sist kom vi upp på en jätte hög våg och båten bara dunsade rakt ner så hela framrutan sprack, så fick vi glas över hela oss..så det var inte jätte kul när vi väl kom fram till ön. Pisseblöta och fulla med glassplitter :) Sen åkte jag inte så mycket båt mer..

Jag har mycket härliga minnen ifrån alla somrar på landet i Rävlanda både hos farmor och min gammelmormor ,och vår familjs lilla sommarhus, som ligger där vi ska flytta nu..och faktiskt finns kvar.

Jag hade en väldigt trevlig uppväxt, trots en sjuk lillebror. När han var på sjukhus så var jag oftast hos mormor och det var ju hur kul som helst.
Jag har haft föräldrar som har hängt ihop i alla år trots att dom var så unga när jag och brorsan, föddes. Visst har väl dom bråkat och härjat emellanåt men det gör väl alla föräldrar antar jag.
Jag älskar hela min familj!
Jag hade bara önskat att få ha farmor i livet ett gäng år till, hon var bara strax över 60 när hon gick bort. Likaså att mormor hade fått vara frisk..men jag har många fina barndomsminnen ifrån både farmor och mormor och det kommer stanna hos mig för alltid!

Inga kommentarer: