fredag 28 januari 2011

Mitt hem

Ja eftersom jag inte pratat om mycket annat än vårt husköp den sista tiden så kan jag ju likaväl fortsätta :) Nu har vi bott här i 1 vecka och en dag idag. Och jag har förmodligen aldrig känt mig så hemma i mitt eget hem. Just för att det är vårt eget. Inga störande grannar, bara rätt ut genom dörren utan att hålla på med massa koppel och kläder och fan och hans moster. Bilarna står utanför och jag behöver inte cirkulera kring kvarteret på morgonen för att kunna parkera.
Hundarna är nog mer utomhus än inne. Quattro framförallt, han gillar när det är kallt, Lexa ligger hellre framför brasan och myser. Hundarna verkar stortrivas.

Vi har inte helt och håller kommit i ordning men vi är på god väg.
Här fanns inget vi kände att vi behövde börja fixa med direkt, typ måla om eller så utan det funkar bra nu. Köket ska vi däremot ta tag i det första vi gör, när vi nu gör det :)
Det är väldigt litet, vilket ifs inte är något problem men den har en fototapet föreställande skog. Inte lättinrett kan jag säga, kyl, frys och spis behöver vi byta så småningom med, för dom sjunger på sin sista refräng så ska vi försöka göra det lite mer öppet så känns det lite större med.
Sen finns det självklart alltid grejer att fixa med, men gladeligen inget akut för tillfället.
Så vi kan bo in oss i lugn och ro. Och det är underbart!

Jag älskar vårt lilla hus!!

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

underbart ...gillar dock inte din nya skrivstil som du har på bloggen den är lite jobbig o läsa hehe..;-) så kul och jag bara måste få komma till våren sommaren och se hur ni bor............

Linda! sa...

Då ska jag ändra teckensnitt :)
Du är så välkommen Sissi!!
Middag och några öl på altanen till våren/sommaren..blir fint det ;-)