tisdag 25 januari 2011

Förebilder

Ja som ni förstår har jag varken haft tid eller lust att blogga på några dagar. Flytten har tagit all kraft och energi. Men nu börjar vi så sakta komma i ordning, och vi stormtrivs verkligen. Och hundarna är så lyckliga över sin trädgård :)

I alla fall.. Förebilder!
Jag har nog ganska många förebilder, men en som jag verkligen ser upp till är min pappa.
Jag kan prata med pappa om allt.. han är den som tröstar, muntrar upp, ställer upp och han som säger att det ordnar sig. En stöttepelare!
Han har definitivt fått sin beskärda del av prövningar i livet men ältar han det, icke för en sekund.
Dessutom är han vansinnigt rolig och kan nog få den suraste människan att börja dra på smilbanden. Så därför väljer jag pappa som min förebild! Kan skriva rader upp och rader ner om grejer som pappa gjort, men då börjar nog fingrarna att blöda, så det räcker såhär.
Och så var det med det :)

Lite kort kan jag berätta att vi hade lite försenad födelsedagsfirande för mig i söndags. Mina föräldrar och Peters föräldrar var här, samt brorsan.
Jag(vi) bjöd på Helstekt Oxfile med ugnsbakad potatis, ruccola sallad, bea sås och rödvinssås. Efterätt vart blåbärspaj och glass. Och det blev så jäkla bra..tog väl ca 2 timmar att laga maten men det var det ju klart värt..kul när dom "äldre" tycker om ens mat faktiskt. Känns lite extra kul. Nä nu ska jag fortsätta greja med flyttlådor igen..
Puss och Kram

Inga kommentarer: