söndag 16 januari 2011

Mina drömmar!

Jag har väl egentligen aldrig haft några stora visioner eller så med mitt liv.
När jag var yngre ville jag bli polis, veterinär eller hoppryttare. Varför jag aldrig tog tag i saken var nog helt enkelt för att jag var så less på att plugga när jag gick ur gymnasiet.
Och för att bli ryttare på elitnivå så krävs pengar, massor med pengar. Och att ha hästarna som arbete på det sättet hade nog inte varit min grej i alla fall.

Jag önskade mig alltid en egen hund när jag var liten. Virran hade ju så många :) När pappa fyllde år så köpte han en hund till familjen. Våran underbara Zita. Jag var lyckligast i världen och min dröm gick ju i uppfyllelse. 6 fina år fick vi med henne!

Eftersom jag red på ridskola i många år och mamma hade häst så ville ju jag såklart ha en egen. Det har varit en stor dröm. Och när jag var 18 år så köpte vi vår alldeles egna, underbara världsbästa Dacke Boy. (vi är jag och Emelie, syrran kom även hon in senare på ett hörn) Dacke var en 13 årig avdankad travare, men i mina ögon fanns ingen finare häst i hela världen.
Mitt hjärta gick sönder när vi fick ta bort honom 5 år senare pga en olycka.
Jag kan fortfarande börja gråta som ett barn när jag tänker på honom, han var ju min drömhäst!

Nu har jag ju mina älskade alldeles egna hundar, och vi har ju vår häst Nino så det jag drömde om förr, har jag ju faktiskt nu, fortfarande.
Jag har haft drömmen om att kunna köpa ett hus tillsammans med Peter (min dröm-man) :) och på torsdag flyttar vi ju till vårt lilla drömhem.
Jag skulle inte kunna önska mig mer, för jag är så tacksam för det jag redan har.
Sen när jag vinner på Lotto och blir aprik och kanske har previligiet att få ett barn längre fram så är ju det bara helt grymt. Men som det är nu, så är jag väldigt nöjd. Så nu ska jag bara försöka njuta av det som är innan man får sig nåt jäkla bakslag, för tråkigheter kommer det ju alltid. I mer eller mindre doser titt som tätt, så är ju livet dessvärre.
Men just nu är statusen, glad, tacksam, lite trött och längtar tills på torsdag :)

Inga kommentarer: