fredag 14 januari 2011

En vanlig dag hos familjen Addams :)


Kan ta en vanlig dag när jag jobbar kväll, för det är dom enda vanliga dagarna jag har. Nattarbetare har inga vanliga dagar och riktiga rutiner har man inte heller.
Men i alla fall..
Önskvärt är att få sova till klockan 9 men oftast går jag
upp runt 7.30 när jag ska jobba kväll.
Då brygger jag mig lite kaffe och gör iordning hundarnas mat medan kaffet kokar.
Slår på datorn och slösurfar och dricker kaffet och tar sedan morgoncigaretten.
Sedan klär jag på mig och går ut med hundarna.
Om jag ska till stallet så tar jag på mig ridkläderna och hundarna följer med till stallet.
Sedan spenderar jag minst tre timmar hos hästen.
Det ska ridas, mockas och fyllas på med mat till honom.
Sedan tar jag en längre prome
nad med hundarna ca 40 min - en timma.
Hem, gör fixar mat till hundarna, duschar, försöker hinna få i mig något att äta, sen åker jag till jobbet. Börjar 13.30 och slutar 21.30 då jag jobbar kväll.

När jag jobbar nätter ser det väl ungefär lika dant ut men jag försöker sova till iaf 15

På mina lediga dagar så gör jag allt det där som jag bara inte hinner med när jag jobbar. Städar, handlar tvättar osv. Och försöker sova ut, det är en bristvara när man har sina nattpass kan jag säga. För mig är det näst intill omöjligt att få sova 8 timmar i streck. Jag är glad om jag får sex timmars sömn efter en natt. Ibland blir det mindre än så tyvärr.


6 Dagar kvar till flytt

Inga kommentarer: