måndag 10 januari 2011

Min tro

Jag tror inte på någon gud. Men jag dömer inte någon som gör det. Många behöver tro på något för att kunna leva sitt liv på det sätt dom vill.
Men jag tror på mig själv. Jag förlitar mig inte på något högre väsen. Även om jag många gånger sagt, snälla gode gud gör så att det blir sommar, tex. Ja ni förstår grejen. Däremot så tror jag på spöken, att det skulle kunna vara livet efter detta om man av någon anledning fortfarande hade ärenden att uträtta innan man lämnade. Eller för att försöka skydda någon, eller vad som helst.
Men det är för att jag själv sett och upplevt det. Hade jag sett en gud så hade jag förmodligen trott på det. Jag har läst bibeln och där står saker som jag absolut inte kan leva efter, dessutom var den så rörig att jag minns inte mycket i från den.
Nä, jag förlitar mig på mig själv, för jag är trots allt den enda som kan påverka mitt liv. Ja om det inte är idoter runt omkring en som påverkar saker till det negativa.
Men nästan dagligen får jag ta ett snack med mig själv om saker som inte är värda att bli irriterade på och att ödsla sin energi på.

Nu ska jag snart till stallet..för Nino ska få nya skor idag.
Så det blir tidigt för mig idag, ska in och jobba kväll på jobbet sedan, och det ser jag faktiskt fram emot. Få träffa lite arb kamarater och träffa de boende i vaken tillstånd :) Det händer ju inte alltid på natten precis. Men tur är väl det.
Ha en underbar dag allihopa!!

Inga kommentarer: