tisdag 4 januari 2011

Dag 4, vad bjuder jag på för mat?

Jag älskar att laga mat, jag tycker verkligen att det är grymt roligt, samtidigt avkopplande.
Oftast när det bjuds på mat så blir det enkelt, typ tacos, men det är oftast för att när det ska bjudas så är det inte en eller två personer utan mycket folk. Det är ju en rätt som passar alla.
Men när jag har tid så laborerar jag ganska mycket.
Det blir mycket inspiration ifrån matlagningsprogram, som för övrigt är nästan det bästa jag vet att titta på på tv. Däremot så önskar jag att jag hade mer tid att ägna åt matlagning.
Jag är helt världelös på såser, alltså typ egna såser ifrån grunden. Eller jag kan säkert, men jag gillar inte sås själv så det blir inte att jag lägger ner någon tid på det. Kalla såser funkar, men det är så lätt att slänga ihop. Jag försöker laga någorlunda hälsosam mat, men visst händer det även i detta hem att det blir falukorv och makaroner, men jag gillar det inte nämnvärt utan då blir det enbart bukfylla och inget jag njuter av direkt.

I övrigt så är det bara 16 dagar kvar till flytt :)

Inga kommentarer: