lördag 1 januari 2011

God fortsättning..

Japp då är det 2011 nu då!
Gårdagskvällen spenderade vi med mina föräldrar och god mat och dryck. Väldigt trevligt!

Men nu tänkte jag faktiskt göra som min goda vän Elle har gjort på sin blogg, ellenoresundstrom.blogspot.com.
En liten blogglista för att ha något relativt vettigt att skriva om varje dag.

Den lyder som följer :

Dag 1: Presentera mig själv
Dag2: Min första kärlek
Dag 3: Mina föräldrar
Dag 4: Vad bjuder jag på för mat
Dag 4: Vad är kärlek
Dag 6: Om det här var min sista dag
Dag 7: Vänner
Dag8: Favoritsaker
Dag 9: Min tro
Dag 10: Bloggfavoriter
Dag 11: Mina syskon
Dag 12: 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 : En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14: Dåliga vanor och laster
Dag 15: Mina drömmar
Dag 16: Första kyssen
Dag 17: Barndomsminne
Dag 18 : Pinsamt ögonblick
Dag 19: Detta ångrar jag
Dag 20: Förebilder
Dag 21: Dåliga sidor
Dag 22: Det här upprör mig
Dag 23: Mitt hem
Dag 24: Det här får mig att gråta
Dag 25: Det här är jag bra på
Dag 26: Rädslor
Dag 27: Favoritplats
Dag 28: Saker jag saknar
Dag 29: Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30: 10 dödssynder


Då kör vi Dag 1.

En presentation om mig själv.
För det första så är jag extremt dålig på att skriva om mig själv, framförallt när man ska framställa det positivt, som i tex ett cv. Det står nästan still, men jag gör ett försök.
Hej, jag är en tjej på snart 29 jordsnurr :) Hehe skämt åsido..
Jag är i alla fall 29 om ganska så exakt 16 dagar. Så är jag en knubbig djurälskare som ridit sedan jag var 6 år gammal, har 2 hundar, är sambo med världens finaste Peter, flyttar till vårt drömhus om 19 dagar, jobbar med funktionshindrade sedan snart 9 år tillbaka, tycker livet oftast är väldigt trevligt och gemytligt, jobbar för mycket emellanåt, har häst, oroar mig för mycket emellanåt.. ja, det får räcka så länge :)

Nu är jag på jobbet och tråkar..är inte ett dugg sugen på att jobba denna helgen.
Tycket dessutom att det är extremt onödigt att det varit plusgrader nu så det är bara is överallt ute :( Man blir ju helt låst, stackars alla gamla som faktiskt inte kan ta sig utanför dörren när det är såhär. Vill ha vår nu!!!

Inga kommentarer: